Parintele Arsenie Boca; Marturia Pr Pantelimon

Parintele Arsenie BocaCrucea facuta de Parintele Arsenie Boca

Avea un talent de artist ieşit din comun. M-a pus o dată să întind braţul. S-a uitat şi apoi a făcut braţele Mântuitorului la fel ca braţul meu. Asta s-a întâmplat când a sculptat crucea pe care o am la mine în chilie. Nu era diferenţă între mâinile mele şi acelea de pe cruce. A reprodus exact ce a văzut, deşi s-a uitat la mine doar o clipă. Şi dacă vreţi să ştiţi Crucea aceasta s-a arătat cincisprezece ani pe cer şi aşa am cunoscut cum să o facem! Crucea asta e semnul că Dumnezeu a vorbit pământului nostru, poporului nostru. Când n-o să mai fiu eu o las Bisericii, ca să fie mărturia noastră pentru Judecata de Apoi. Această Cruce şi cu Racla Sfântului Ioan

Botezătorul, fac parte din lucrarea tainică pe care a binecuvântat-o Părintele Arsenie. Cu Racla ne-a spus să nu o facem din argint şi am făcut-o din lemn, iar pentru Crucea aceasta sculptată cu mâinile lui s-a ţinut post cincisprezece ani, doar cu apă şi un pic de zarzavat. Lucrările de care s-a îngrijit Părintele Arsenie ne-au salvat şi încă ne salvează de cutremurul care trebuia să vie. Şi încă lucrarea nu s-a terminat.

Descuierea lacătelor

Când era închis gardienii găseau în urma lui mereu uşile descuiate. Ei le încuiau şi totdeauna la el era descuiat. Şi când era la Canal, când a plecat la înmormântare la mama sa, celula era încuiată. Dacă au văzut că nu mai este când au făcut apelul, s-au dus şi au găsit uşa descuiată. Şi la el la chilie sau oriunde se afla, uşile erau descuiate….

Grija pentru poporul român

Părintele Arsenie Boca pentru români şi pentru poporul nostru s-a întors de la Sfântul Munte. El a simţit că este mai important să aducă la noi scrierile Sfinţilor Părinţi şi să dea un model pentru monahismul de la noi. El a fost legat de tot ce se întâmplă cu noi în momentul de faţă şi încă mai este. Eu cred că şi cu rugăciunile lui Dumnezeu ne-a păzit până acum de cutremurul cel mare. Ne spunea mereu: ,,Doar să mă strigaţi şi eu vă ajut!”.

Lasă un răspuns

