Parintele Arsenie Boca – Lumina si stalp de nadejde

Parintele Arsenie Zian Boca

(fragment din cartea MARTURIA PARINTELUI PANTELIMON)Multe a învăţat Părintele Pantelimon de la duhovnicul său, Arsenie Boca. ,,Pentru mine a fost o lumină şi un stâlp de nădejde. Fără îndemnul şi rugăciunile lui, nu aş mai fi ieşit viu din închisoare. Un călău m-a bătut în sac şi, cu un drug de fier, aproape mi-a scos ochiul. Am fost în moarte clinică şi am scăpat. Mi s-a pus căpăstrul pe cap (cea mai cumplită schingiuire), dar nu mi-am pierdut minţile, aşa cum voiau securiştii. Nici o secundă nu m-am lepădat de Hristos, chiar dacă în arestul de la Galaţi a venit un general, care, vorbind frumos şi cu multă dibăcie, încerca să ne convingă că Arsenie Boca e un impostor şi că Dumnezeu nu există: «Am fost în Germania, am fost în China, Japonia şi America. Am fost peste tot, dar nu L-am găsit pe Dumnezeu. Cum poţi să crezi în ceea ce nu e şi nu se vede?». Deţinuţii aflaţi în celulă cu mine au amuţit, dar eu nu m-am lăsat. Gândindu-mă la Părintele Boca şi repetând în şoaptă numele lui Hristos, mi-a venit o putere de sus şi m-am trezit vorbind: «Domnule general, degeaba ai călătorit… Dumnezeu e în om, e în dumneata, în fratele de lângă tine. Nu în America trebuie să mergi, ci la Patriarhie. Acolo ai să vezi şi ai să pipăi cu mânurile tale lucrarea lui Dumnezeu asupra Sfântului Dimitrie, cel care a stat 200 de ani în apă şi nu a putrezit». Generalul mi-a întors spatele, trântind furios uşa, iar unii colegi m-au certat, spunându-mi că nu am strop de înţelepciune, că nimic nu mă împiedică să zic ca securiştii şi să fac ca mine. Voiau să tac, dar eu nu puteam. Ce fel de creştin aş fi fost, să zic astăzi una şi mâine să fac alta? Asta m-a învăţat Părintele – să predic numai adevărul şi să nu mă ruşinez de cuvântul lui Dumnezeu. Şi securiştii voiau să mă înveţe, dar altfel – cu o minciună poleită în adevăr. Veneau în celulă cu Biblia şi spuneau: «Uite ce scrie în Cartea Sfântă – să faci ascultare, să te supui noii orânduiri şi să asculţi ce spune partidul. De ce nu respecţi porunca lui Dumnezeu?». În veacul veacului nu ar fi putut atinge cineva statura şi harul Părintelui Arsenie, care vorbea despre smerenie într-un fel aparte, tainic şi încifrat. Vorbea prin pilde, lăsându-ţi ţie libertatea de a-i găsi tâlcul. Ţin minte că o dată mi-a cerut, spre marea mea uimire, să-l vorbesc de rău printre oameni. Fără să pricep ce vrea de la mine, m-am clătinat şi nu i-am împlinit porunca. Cu greu şi mult timp după aceea, am înţeles şcoala Părintelui şi lecţia smereniei sale. Cu greu şi mult timp după aceea, am priceput ce voia să spună Părintele, atunci când mă certa şi îmi cerea să iau aminte: «Dacă nu pleacă din inimă, nu intră în suflet nici un cuvânt»”.

Lasă un răspuns

