Irina Nicolae: „Lumea copiilor este frumoasă, caldă, plină de culoare, perfectă“

Fosta membră a trupeiASIA a lăsat muzica pe planul doi pentru a deveni o scriitoare de succes. În acest moment, cărţile educative pentru copii scrise de ea sunt foarte căutate

 Prima carte semnată Irina Nicolae, „O parte de lume văzută prin ochii mei“, a apărut în februarie 2008. „Este un album de fotografie, publicat în condiţii grafice de excepţie care te poartă pe tărâmuri de vis pe care eu am avut ocazia să le „ating“ şi să le „captez“ cu ajutorul aparatului. O călătorie într-o lume văzută prin ochii sufletului meu“.

 Sfârşitul anului 2008, aduce şi prima carte dedicată celor mici, prima poveste semnată Irina Nicolae,„În Ţara lui Dovlecel“.

Dovlecel este personajul creat de Irina, marcă înregistrată, cel care a devenit prietenul micilor săi cititori.

 Învăţând cu Dovlecel

 „Am continuat cu o linie educativă, care să le deschidă drumul spre cunoaştere, o linie ce propune o metodă simplă, uşoară, atractivă, dar eficientă  prin care copilul îşi creează o bază educaţională solidă pentru viitor. Învăţăm jucându-ne, iar Dovlecel face ca lucrurile dificile să pară o joacă. Astfel au apărut pe rând cărţile ce compun linia educativă: Colorează cu Dovlecel, Dovlecel te învaţă să numeri, Dovlecel te învaţă alfabetul, Dovlecel te învaţă calendarul naturii şi Să învăţăm formele şi culorile cu Dovlecel.

În această vară Irina a lansat o colecţie de puzzle-uri ce îl au ca amfitrion pe Dovlecel: Dovlecel şi prietenii, Atelierul de creaţie al lui Dovlecel şi Tărâmul fermecat. Cărţile se găsesc în librării şi pe site-ulwww.irinanicolae.ro de pe blogul căruia cititorii pot afla noutăţi sau de pe pagina de facebook: Irina Nicolae In Tara lui Dovlecel.

 „Scriu pentru că aşa simt“

 Cărţile pentru copii reprezintă o pasiune pe care descoperit-o odată cu venirea pe lume a nepoatei sale, Bianca. Ei i-a promis că îi va scrie o poveste şi s-a ţinut de cuvânt. „Este foarte greu, dar extraordinar să scrii pentru cei mici. Atenţia, documentarea, limbajul, mesajul transmis este extrem de important, dar dacă ai reuşit să smulgi zâmbetele micilor tăi cititori, atunci eşti un scriitor fericit. Dacă mesajul poveştii tale ajunge la sufletul lui, nimic altceva nu mai contează. Scriu pentru că aşa simt, pentru că îmi plac copii şi pentru că acesta este modul meu de a fi în sufletele celor pe care îi iubesc şi îi admir“.

 O echipă mică

 „Voi rămâne întotdeauna în zona creaţiei. Când mă aşez în faţa computerului, cuvintele curg de la sine, imaginaţia mea este liberă să creeze cadre de poveste, documentarea este minuţios făcută şi cu ajutorul graficii semnate Iulian Pena, poveştile mele prind viaţă şi culoare. Nu am o echipă mare, de fapt suntem doi, eu, cea care scrie şi construieşte proiectul de la un capăt la altul şi Iulian Pena, cel care desenează ceea ce eu „visez“. Dacă ai vrea să ştii cum se vede lumea copiilor prin ochii mei îţi voi spune că este o lume frumoasă, caldă, plină de culoare, ferită de griji, nevoi şi necazuri, o lume perfectă“.

 Alte surprize

 „În Ţara lui Dovlecel” va fi disponibilă pe App Store, ca aplicaţie pentru Ipad, în varianta română şi engleză. Va fi o poveste interactivă, cu voci, cu efecte sonore, dar şi vizuale. Prototipul mascotei Dovlecel este deja gata, urmând ca la anul să intre în producţie. Linia educativă va continua cu alte titluri, iar primăvara  va aduce o nouă poveste pentru cei mici şi  multe alte surprize“.

Nici proiectele muzicale nu au fost abandonate. „Muzica este o parte din mine. Am crescut cu muzica, prin şi pentru muzică. Pe scenă am învăţat să trăiesc, acolo mi-am construit visele şi mi-am împlinit dorinţele, acolo sunt eu, iar muzica va fi întotdeauna prezentă în viaţa mea. În august am cântat alături de Al Bano la Opera dinParisşi m-am simţit minunat! Mi-am promis anul viitor noi piese, lucrez şi, curând ne vom întâlni şi muzical.

Marturisiri

 „ASIAva rămâne cea mai mare realizare din punct de vedere profesional şi este greu să egalezi ceea ce am trăit noi, pentru că vremurile s-au schimbat. Se nasc proiecte multe şi mai puţini artişti. Se caută comercialul şi se pierde esenţialul. Muzica bună reuşeşte să treacă bariera timpului, iar eu sper şi cred căASIAa reuşit!“

 „Sunt un om cu o viaţă plină. Lucrez la cărţile mele, călătoresc, iubesc, îmi fac planuri, îmi construiesc vise şi muncesc pentru ele, îmi fac timp pentru familia şi prietenii mei şi mă bucur de tot ceea ce mi-a oferit Dumnezeu.“

„Anul acesta, când am împlinit 33 de ani, am simţit că Dumnezeu mi-a deschis noi orizonturi. Fiecare zi este o nouă provocare şi îmi place să cred că ceea ce trăiesc acum este cel mai frumos moment din viaţa mea.“

 

 

Lasă un răspuns

