Bunatatea naste bunatate (Nestemate duhovnicesti vol.II)

Părintele Cleopa povestea că pe vremea când era încă frate de mânăstire, nimeni nu-şi încuia chilia, pentru că nu avea nici cine şi nici ce fura. Toate erau de obşte, aşa ca la începutul creştinismului. Într-una din zile vrăjmaşul diavol a dat să-l biruie pe tânărul părinte. Era de rând la bucătărie, când a venit la el un credincios şi i-a spus, întinzându-i un bănuţ:
,,Părinte Cleopa, iată ce monede noi si frumoase au ieşit !”.
,,Şi mi-a dat una si mie una” zice părintele. ,,Eu am dus banul la chilie, l-am pus pe fereastra sub o hârtie, ca să nu-l vadă nimeni, şi am încuiat uşa. De la bucătărie mă duceam mereu la chilie si săltam hârtia de pe geam, să văd dacă nu a dispărut banul. Nu trecea mult şi iar mă duceam la chilie. Intr-o zi, văzând eu, ca mi-a lipit vrăjmaşul inima de ban, încât ţineam uşa încuiată si mă gândeam numai la ban, am făcut semnul Sfintei Cruci, am descuiat din nou uşa chiliei şi am dat banul la un sărac. Aşa am scăpat atunci de iubirea de arginţi!”

Lasă un răspuns

