Despre constiinta Sfantul Ioan Gura de Aur

„Cerceteaza inima ta, ispiteste-ti constiinta si, daca vei afla ceva de care sa-ti para rau – si negresit vei afla – suspina atunci întru marturisirea pacatelor, plânge întru rugaciune si îngrijeste-te de moartea cea

adevarata, adica de osânda sufletului; caieste-te de pacatele tale … pentru vindecare , Sfântul Ioan Gura de Aur.

 

„În constiinta încarcata, mai mult te sperie pierderea cerului decât chinul iadului , Sfântul Ioan Gura de Aur.

 

„Sa-ti fie constiinta oglinda supunerii tale si-ti va fi de ajuns , Sfântul Ioan Scararul.

 

„Constiinta nu-i mai judeca pe cei care au ajuns în culmea virtutii sau în culmea viciului , Talasie Libianul.

 

„Gândul curat înalta sufletul, cel murdar îl coboara , Talasie Libianul.

 

„Numai constiinta lui Dumnezeu poate întemeia iubirea fata de om si numai constiinta omului poate întemeia vointa de vesnicie a omului si de înaintare în lumina infinita si eterna a lui Dumnezeu. Numai un Dumnezeu constient poate pretui pe om si numai un om constient poate pretui pe Dumnezeu , Pr. prof. Dumitru Staniloae.

 

„Constiinta are si un sertar secret. Stapâneste-ti curiozitatea care te împinge sa scotocesti în el. Te vei îngrozi gasind acolo toate cuvintele pe care nu le-ai rostit, toate surâsurile pe care le-ai ascuns, toate lacrimile pe care nu le-ai plâns. Sunt toate acolo înghetate. E lesul tau într-un frigider , Sergiu Dan.

One response to this post.

  1. Pentru aceasta trebuie ca pacientului sa i se garanteze libertatea de a decide cu privire la tratamentul bolii in stadiul terminal si sa i se arate solidaritate si compasiune de catre cei din jur familie prieteni personal medical sa i se administreze medicatia adecvata pentru usurarea suferintelor fizice si psihice care ar putea deveni insuportabile si chiar dezumanizante incat pacientul sa moara cu maximum de constiinta si minimum de durere…..3 Al treilea punct de vedere sustine ca intr-un anumit moment din procesul mortii oprirea tratamentului retragerea sau oprirea sistemelor de sustinere a vietii poate fi acceptata din punct de vedere moral permitindu-i astfel pacientului o moarte naturala. Iubirea de aproapele nu consta in curmarea vietii cuiva din mila pentru a-l scapa de dureri ci a-l ajuta sa suporte durerea pana in clipa cand se va preda lui Dumnezeu moment care trebuie sa ramana rezultatul unui proces natural si pe cat posibil in deplina constienta si cu deplina constiinta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: