Parintele Arsenie Boca despre vise si despre sora vieţii

„Nu suntem născuţi de timp, ci de veşnicie. Aşa se face, că avem într-o fărâmă de ţărână şi celălalt tărâm. Deşi trăim o vreme îmbrăcaţi de lumea aceasta, totuşi ni se întâmplă clipe când fratele vis şi sora moarte ne dau târcoale şi ne despică făptura în două.
Avem clipe în care scăpăm de sub chingile celor patru dimensiuni ale lumii văzute şi ne trezim deodată într-un alt mod de a fi şi pătrundem într-un alt mod de-a cunoaşte. Întâmplările următoare ne pot pune pe cale:
Povestea cineva zicând: „Se făcea că eram un om sărac, cu nevastă şi copii şi n-aveam nicio avere. Lumea se-nrăise şi nimeni nu mă ajuta; drept aceea, m-am gândit să mă fac şi eu la fel şi să merg să fur. Deci într-o noapte am plecat să fac isprava ce o plănuisem. Dar, nefiind un priceput în meserie, mi s-a întâmplat să fiu prins de paznici care m-au legat şi m-au băgat în temniţă. După mai multă vreme m-au chemat la judecată pentru tâlhărie. M-au judecat şi m-au osândit la moarte. Drept aceea, ducându-mă afară din cetate, legat fedeleş cu mâinile la spate, ne-am oprit într-o pădure, unde aveau să mă spânzure de-o cracă. Când îmi strânseră ştreangul de grumaz, tresării de spaimă şi mă trezii din vis. Eram leoarcă de sudoare, dar izbăvit de ştreang.
Ce se întâmplase? Dormisem pe spate şi din tavan, drept de deasupra mea, se dezlipise o bucată de tencuială care-mi căzuse tocmai pe grumaz şi care mă trezise.
Aşadar, eu trăisem o istorie întreagă care cuprindea atâtea lucruri răsfirate pe aşa de multe zile adunate într-o clipă.”

Sursa: Ieromonah Arsenie Boca, Cărarea Împărăţiei, Editura Sfintei Episcopii Ortodoxe Române a Aradului, Deva, 2006.

4 responses to this post.

  1. Posted by Aurora-Riviera Dinescu on 14 Noiembrie 2011 at 11:55

    multumesc mult! imi ramasese de undeva ideea asta ca traim rupti intre fratele vis si sora moarte…am cautat si am gasit fragmentul postat de tine…dupa atata timp…:)

    Răspunde

  2. m-am intrebat mereu ce este dincolo de visele semnificative pe care le visam si carora nu le vom intelege sensul. Ce mesaje ne sunt transmise dincolo de puterea noastra de intelegere?

    Răspunde

  3. Cred ca indicat este sa citim undeva pe la Parintele Cleopa, care are invataturi clare despre vise si vedenii…In perioada cand imi doream o casa noua, am visat zeci de case si apartamente, dar visul nu mi s a implinit….Dumnezeu are insa o socoteala pentru toate…Daca acea casa noua o lua la vale? Ne trebuie mare putere duhovniceasca sa discernem visele..Din ce mi dau seama tot mai multe perosane adorm cu televizorul deschis si atunci ghici de la cine sunt visele si de ce fel?

    Răspunde

  4. Organizam un pelerinaj la m-rea Prislop pe 1-2 martie. E un traseu deosebit de frumos! Il gasiti aici: http://icoane-comenzi.blogspot.ro/2014/01/pelerinaj-in-transilvania-la-m-rea.html sau la nr de tel 0748145015 sau io_konstant@yahoo.com Constantin

    Răspunde

Lasă un răspuns

