IPS Bartolomeu Anania a trecut la Domnul

Noapte linistita, noapte desfatata,
Nasti în toata vremea ce-ai rodit odata.
Steaua calatoare, lenesa’n amiezi,
Din genunea clipei ritmic o’ntrupezi
Si mi-o urci în tinda, lumea s’o cuprinda
Ca o nestemata prinsa pe oglinda.
Cine te citeste, cine mi te-arata,
Noapte linistita, noapte desfatata?

Fluier cu ciobanii, cânt cu ei din flaut
Si pe la’nceputul cronicii te caut,
Mintea sa mi-o stâmpar, cum de încapusi
În masura vremii dintre doi tarusi?
Umblu’n cartea toata, esti mereu în carte.
Foaia te desparte, fata nu te’mparte.
Îmi surâzi din slova paginii deschise
Si din tot cuprinsul filelor nescrise,
Zilnic daruindu-mi viata
pintenoaga,

Ca o rugaciune scrisa pe zaloaga.
Si cântari de leagan cânti ca si-a altadata
Tot atât de vie si adevarata,
Limpede’n vecie, limpede’n clipita,
Noapte minunata, noapte linistita!
Bartolomeu Valeriu Anania
(Calendarul „Credinta”, 1967)

One response to this post.

  1. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

