Moaste ale Sfintei Paraschiva la Ploiesti si primele marturii

Creştinii ortodocşi sărbătoresc astăzi Sfânta Cuvioasa Paraschiva. În această zi, biserica Sfânta Vineri din Ploieşti va împlini 130 de ani de când există în forma actuală. Începând din acest an la lăcaşul de cult respectiv din Ploieşti se vor găsi permanent într-o raclă special amenajată şi părticele ale moaştelor Sfintei Cuvioase Paraschiva. Acestea au fost donate luna trecută bisericii ploieştene de către Mănăstirea Mihai Vodă din Bucureşti. În această raclă amplasate pe moment în curtea bisericii, se află moaşte şi ale sfintei Muceniţe Paraschiva, care a trăit pe vremea împăratului Antonin în timpul prigoanei creştinilor. Sfanta Paraschevi – Paraskevi, sărbătorita in Grecia pe 26 iulie, nu trebuie confundată cu Sfânta Cuvioasa Parascheva, cea mai populară dintre sfintii ale caror Moaste se afla pe teritoriul Romaniei.

 

Părintele Mihai Petre a spus la vecernia de dinaintea marii sărbători că aceste părticele de moaşte au ajuns în chip minunat la Ploieşti: ,,Eu mi-am dorit să aduc la Ploieşti, în această biserică măcar un veştmânt al Sfintei Cuvioase Paraschiva. Apoi aflând că aş putea să aduc moaşte ale Sfintei Muceniţe Paraschiva am fost la Bucureşti şi am fost întrebat dacă dorim aici şi moaşte ale Sfintei Cuvioase Paraschiva. Astfel că am adus aici în Biserică nu temporar, ci permanent, aceste sfinte moaşte ale Sfintei cuvioase Paraschiva şi ale Sfintei Muceniţe Paraschiva şi ce oare ne puteam dori mai mult?.”

 

Dincolo de aceste informaţii sau de declaraţia părintelui care aparent nu are nimic spectaculos, pot depune mărturie că sărutând sfintele moaşte ceva s-a schimbat în forul meu interior.  În momentul în care am intrat in curtea bisericii, mă aflam într-o stare de moleşeală duhovnicească şi simţeam că sunt pe drumul degradării morale iremediabile. Am aşteptat până s-a încheiat vecernia, am lăsat sutele de oameni să sărute moaştele şi m-am aşezat la coadă, sărutând părticelele sfinte printre ultimii. Am avut o senzaţie de bine care nu m-a părăsit până în dimineaţa zilei următoare. Nu cred că exagerez când afirm că cele două sfinte mi-au redat nădejdea în mântuire şi bucuria de a trăi. Cuvioasa Praschiva îi primeşte şi pe cei păcătoşi, nu numai pe drepţi, aşa că îndrăzniţi!

Lasă un răspuns

