Profesor de religie

Poate în alte vremuri şi în alte circumstanţe aş fi fost onorat să constat că odată cu începerea noului an şcolar am şi eu ocazia să mă întorc la catedră, acolo unde cred totuşi că mi-e locul (că nu degeaba am umblat de bezmetic prin şcoli mai bine de două decenii, poate se vor fi lipit ceva aptitudini de profesor şi de mine, aşa sărăcuţ cu duhul cum sunt…). Recunosc, cu o oarecare mâhnire că pentru a nu ştiu câta oară sistemul m-a înfrânt. Boculicii, funeriii, ialomiţenii şi băseştii m-au pus cu botul pe labe. Nu am motive să mă duc să predau când îmi scoţi la concurs numai locuri şi şcoli unde nu vrea să ajungă nimeni (acolo unde se agaţă harta în cui) şi nici nu ai chef să decontezi transportul. Nu am motive să mă duc să predau când în unele instituţii femeia de serviciu şi paznicul câştigă cu mult mai mult decât un profesor şi sunt mai respectaţi, mai stimaţi. Nu am motive să mă întorc la catedră atâta vreme cât am auzit cu urechile mele, în mai multe insituţii şcolare: ,,nu vă mai agitaţi cu Religia asta, e oricum materie de sacrificiu, nu avem să vă dăm manuale, vă descurcaţi!”. Nu am motive să mă întorc la şcoală când din cauza sistemului găunos şi din cauza părinţilor care nu le oferă copiilor nici măcar un gram de educaţie, ca profesor trebuie să înduri umilinţe fără de seamăn la care te supun elevii ( încă de pe la clasele a III –IV – a), cum ar fi vorbitul cu ,,bă!”, trasul de şireturi, miştouri şi zeflemea din minut în minut, umflarea muşchilor, până la a sări la bătaie.

M-ai înfrânt dragă sistemule, dar sper că doar într-o luptă. România asta merită o trezire şi aştept clipa aceea cu optimismul care ar trebui să îl caracterizeze pe un creştin. Nu sunt de acord cu sintagma ,,fiecare popor îşi merită aleşii”. Merităm mai mult şi cred că se va întâmpla şi acel ceva care să rupă râia asta de pe capul nostru care se numeşte, cică ,,guvernare”.

2 responses to this post.

  1. Posted by Dalia on 21 August 2012 at 04:33

    Am simtit si eu la inceput ca sistemul imi frange aripile si ca se va alege praful de toata pasiunea mea pentru educatie dar Dumnezeu a potrivit lucrurile in mod minunat. Am ajuns profesoara la o scoala buna iar micile satisfactii care presara fiecare zi ma ajuta sa merg inainte.Iar daca Dumnezeu va face sa rodeasca macar unul din cuvintele pe care le-am spus copiilor inseamna ca mi-am indeplinit misiunea.

    Răspunde

  2. Iti multumesc Dalia pentru aceste cuvinte…
    Este vorba aici de un articol scris cumva la suparare, – dupa ce am fost agresat fizic de un elev – de un articol subiectiv, nu obiectiv…Acum am strans si eu vreun an si ceva de predare si vad lucrurile altfel…Profesorul de religie are de dus o cruce si daca o refuzi, oare ce te mai aseamana cu Hristos…Azi am fost sa mi caut un nou post in invatamant, asa cum e el, cu salarii proaste, cu umilinte, cu elevi obraznici…Oare Iisus a propovaduit numai in cetati cu oameni care il primeau? Oare El, Mantuitorul nostru nu a trebuit sa aiba de a face cu o guvernare nedreapta si ostila…Mergem mai departe!…Din ultimul salariu de profesor am reusit sa cumpar un bax de pampers si sa achit o parte din intretinere…Am visat recent o Romanie in care bantuia foamea…asa ca baxul si aia 50 de lei la intertinere sunt ..vorba acatistului..Slava lui Dumnezeu pentru toate!

    Răspunde

Lasă un răspuns

