Festival de cascavele / Mai mult bere, mici, manele…

Ai grija ce-ţi doreşti că s-ar putea să se ,,doftanizeze”!.. Cam aşa s-ar traduce un dor subit al meu după atmosfera de bâlci a târgurilor tradiţionale prahovene….Astfel că m-am trezit brusc, aproape luat pe sus şi dus la Valea Doftanei la celebrul ,,Festival al caşcavelei”!. Şi să vezi minune!… Folclorul era acolo la locul lui, numai solista lipsea. Adică ea era pe scenă săraca, dar nu ştia să lege două note şi nu ştiu a cui nepoată de consilier local era de o puseseră acolo să se dea în stambă…Bravos fătucă, felicitări pentru faptul că ai curajul să te cerţi cu întreaga familie semantică a cuvântului ,,penibil”…

Chiar şi noroiul era la locul lui, ce-i drept prietenos că nu prea se lipea de picioare (aveai impresia mergând printre tarabe că explorezi terenuri plutoniano-venusiene), aşa că nu i-am dus dorul. Dar şi caşcaveaua era la locul ei, ce-i drept un loc mai smerit, nu prea în faţă, la putere fiind pastrama, micul, berea şi bulzul. De pe locul al cincilea caşcaveaua privea supărată: ,,Păi om bătut otâta drum di la Covasna până aicişea (caşcaveaua nu prea ştie romaneşte), ca să mă puneţi, no,  pe vreo tri patru tarabe şi atâta, băi nene!”

La care un nene auzind ce întreabă caşcaveaua întreabă şi el stropşit: ,,Păi ce cauţi tu caşcavea de Covasna sau mă rog de Braşov sau mă rog Moeciu, la festivalul nostru tradiţional?”

La care caşcaveaua dicere: ,,Păi caut să salvez ce o mai răma’ din bâlciu aista, de-i ziceţi voi făstival!”.

Pentru o mai bună înţelegere a dialogului dintre caşcavea şi ,,valeo-doftăneanul supărat”, citiţi acestea:

După ce m-am ,,ÎmBULZit” cu nişte prieteni la un bulz pe grătar, dorind apoi să gust şi din produsul neaoş prahovean, am cumpărat o bucată de  ,,caşcavea” (ghilimele intenţionat puse) de la un nene cu clop. La întrebarea mea: Da de unde sunteţi!, el răspunde: ,,No! De aci, din zonă”(neprecizând că e vorba, probabil, de întreaga zonă a Munteniei şi juma’ de Ardeal). Am înghiţit caşcaveaua de Valea Doftanei, adică cioara vopsită, care în Ardeal este cunoscută sub numele de caş afumat şi gata, ne făcurăm pofta ne umflarăm ,,ghilimaţul” (asta a fost ca să rimeze cu ghilimele care s-ar cuveni celebrei caşcavele).

Şi zice prietenul meu de la Braşov care a bătut 300 de kilometri să ajungă la Valea Doftanei; ,,Păi caş din ăsta afumat, de-i ziceţi voi prahovenii, caşcavea, eu am la trei metri de mine, în piaţă, cu o singură diferenţă, nu costă 25 de lei ca aici la festival, ci 16…Pam pam!

 

One response to this post.

  1. Posted by liviu on 13 Septembrie 2010 at 19:32

    Mai Cristi, sa stii ca si eu am fost la acest festival despre care tu ai povestit cu ceva prieteni. Si dincolo de „micile” lucruri mai putin frumoase pe care le-ai descris tu mai sus am vazut si o alta fata a lucrurilor: am vazut oieri autentici, frumosi, sfiosi asa cum e omul simplu cu traditii si bunul simt venit de la acea radacina sanatoasa(chiar daca era din Ardeal la o petrecere Prahoveana) imbracati traditional, venit cu nevasta, bunici si copii sa ne serveasca cu ceva din hrana de o data (chiar daca la un pret mai mare)pe care in ziua de azi, pentru ca nu o gasesti in supermarket, nu o mai „gusta” toata lumea.
    In plus a fost o ocazie sa petrec timp cu prieteni dragi sa ne „inbulzim” impreuna, sa povestim si sa impartasim din trairile noastre.
    Si pentru incheiere vreau sa-ti povestesc despre floarea de Lotus care este foarte apreciata in Orient pentru ca este o floare de un alb imaculat, un parfun deosebit pe care-l raspandeste pretutindeni; iar partea curioasa este ca ea creste in mlastini, noroi, zone de putrefactie, dand frumusete si parfum acestor locuri

    Multa pace, iubire si bucurie va doresc din toata inima…………

    Răspunde

Lasă un răspuns

